המרכז לייעוץ תרופתי אישי – מהו, למה צריך ולמי מיועד? – סימה לבני , רוקחת יועצת

ייעוץ תרופתי אישי – למי ולמה?

בדוח מבקר המדינה שפורסם בישראל בשנת 2011, זו היתה הפעם הראשונה שגוף ציבורי הודה בפרהסיה שיש בעייה! שאנשים מבוגרים לוקחים תרופות רבות, ושתרופות רבות עלולות לגרום לבעיות. ראו “טיפול מרובה תרופות בקשישים” דוח 61ב –  כאן

הספרות הרפואית

הספרות הרפואית/רוקחית מלאה בבעיות שנובעות מתרופות ובתרומת רוקחים קלינים וסקירת תרופות תקופתית למניעת הבעיות ומקרי התמותה שקורים בעקבותיהם. לתקציר מאמר בנושא “Drug-related problems and medication reviews among old people with dementia”  והפניות למאמרים נוספים הקליקו כאן.

מענה ל”בעיות שנובעות מתרופות”

רק שלמרות שכולם יודעים, בישראל, הנושא הזה לא מקבל מענה פורמלי זמין בקופות החולים. וההורים שלכם, כמו גם הורים במקומות נוספים ברחבי העולם, צוברים תרופות שהרופאים רושמים להם, מוסיפים עליהם תרופות ללא מרשם ותוספי תזונה שהם רוכשים בעצמם, ומתלוננים לא פעם על תופעות לוואי ופגיעה באיכות החיים.

המרכז לייעוץ תרופתי אישי

ב 2010 הקמתי את המרכז לייעוץ תרופתי אישי, במקביל לעבודתי כרוקחת בחברת “זיעור” שמייצגת בישראל מאגרי מידע תרופתיים בינלאומיים לקופות החולים ובתי החולים. לאחר שנים של עבודה בסקטור הציבורי, כרוקחת בית חולים, כמנהלת בתי המרקחת של “הלל יפה” ושל רמב”ם, החלטתי לתרום מנסיוני ומהגישה שהיתה לי למקורות מידע בינלאומיים, ולתת מענה לטיפול מרובה תרופות בקשישים.

כעשר שנים הציע המרכז לייעוץ תרופתי  ייעוצים במתכונת MTM האמריקאית, שכל אחד מהם היה פרויקט, שנעשה ע”י רוקחת קלינית, וכלל המלצות מצד אחד לרופאים המטפלים ומצד שני ללוקחי התרופות כיצד לקחת אותן נכון יותר ולהזהר ממה שחשוב.

הקורונה והמרכז לייעוץ תרופתי אישי

הקורונה השפיעה גם עלינו. נכון להיום, אנו לא מגיעות ולא פוגשות יותר את הלקוחות שלנו, כמו שעשינו עד פרוץ הקורונה. אנו עושות זאת בזום. אנו מקבלות מהלקוחות מראש את רשימת התרופות והמחלות, לפעמים גם את בדיקות המעבדה, קובעות מועד לשיחת זום ונפגשות.

מה מקבלים בסוף הייעוץ התרופתי?

תוצר המפגש הוא טבלת תרופות שמסודרת לפי נושאים, (תרופות ללחץ דם, לחרדה, לעיכול וכד’). בטבלה, לכל תרופה ניתן מידע כללי, בעיות מיוחדות והנחיות איך ומתי לקחת אותה ביחס לארוחות ושעת היום. לכך אנו מצרפות רשימת שאלות/המלצות לרופאים המטפלים כדי לשפר את הטיפול, כל זה במענה לתלונה המרכזית.

איך עושים ייעוץ תרופתי אישי?

אם גם אתם מרגישים שההורים שלכם לוקחים יותר מדי תרופות עם או בלי תוספים, ואם גם אתם רוצים להבטיח שכל התרופות שלהם נחוצות, בטוחות, יעילות ונלקחות נכון, אזי עומדות לפניכם שתי אפשרויות:

  1. באפשרותכם לעשות את הבדיקה לבד, תוך שימוש בספר הדרכה בנושא, שפרסמתי ב 2016 בשם לעשות סדר בתרופותבעידן שבו המידע אינסופי
  2. אם תעדיפו שיחה אישית, הרי שאתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ תרופתי בזום, כשההורים בישראל והבנים/ות בארץ או בחו”ל, שותפים פעילים בייעוץ ובשיחה.

למידע נוסף ולהזמנת ייעוץ הכנסו לאתר שלנו www.mypharmacist.co.il

©

בברכה,

סימה לבני
רוקחת יועצת ומנהלת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: לעשות סדר בתרופותבעידן שבו המידע אינסופי



כתיבת תגובה


לישראלים שהוריהם בארץ או מרוחקים!

קבלת מידע ישיר בנושאי פנסיה, צוואות, שירותי רפואה, ביקורים בארץ ועוד.
סקירות שונות של אפשרויות טיפול, אשפוז, ימי כיף, סיוע משפטי.
הטבות כספיות בלעדיות למגוון מוצרים ושירותים.
מפגשים מקוונים עם מומחים בנושאים רלוונטיים.
כל החדשות מארץ בעמוד אחד!

ההרשמה בחינם ומיידית!